Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • rafpra
    odpowiedział(a)
    *** Błąd P000A po wymianie kompletu rozrządu >>> podaje rozwiązanie problemu ***
    Okazała się ze mechanik nie zamontował tulei na śrubie wariatora.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • rafpra
    odpowiedział(a)
    Dzień Dobry,

    Dalej walczę z P000A po wymianie rozrządu w CAXA - do tej pory takie dodatkowe akcje zrobiłem:
    1. Wymiana pompy oleju, teraz pomiar pokazuje 2 bary przy 2000 obr/min, na wolnych obrotach cienieje oleju jest mniejsze około 1.5 bara, ale rozumiem jest to poprawne ?
    2. Wymiana zaworu sterującego wariatorem N205 na nowy.

    VCDS pokazuje że silnik na wolnych obrotach od razu ustawia 19.5 stopni i takie samo jest od razu pokazywane zmierzone przestawienia wałka (spec/act).
    Wiec sytuacja startowa na wolnych obrotach jest raczej poprawna, wartość ustawiona = wartość zmierzona = 19.5 stopni.
    Ale już krótki test pokazuje że wariator dziwnie przestawia kąt wałka, przy ustawieniu przez silnik na 13 stopni wałek przestawia się na 22 stopni.
    Generalnie słabo reaguje na sterowanie silnika i właściwie cały czas pozostaje blisko tego początkowe ustawienia 19.5 stopnia, tutaj film:


    Czy dobrze rozumiem, ze wałek zaraz po włączeniu silnika powinien mieć kat 0 stopni - tzn wariator zatrzaśnięty przez bolec ze sprężynka i dopiero później silnik ustawia go na 19.5 stopnia na wolnych obrotach ?
    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi które pomogą rozwiać ten problem, w tej chwili wydaje się ze to jakiś błąd z montażem rozrządu.
    Może ktoś zna jakieś specjalistę w okolicach Krakowa co jest w stanie zrobić diagnozę tego co tu się dzieje.

    dzięki,
    RafPra

    Zostaw komentarz:


  • rafpra
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
    rafpra wiem że to czeski błąd ale oczywiście chodzi o filtr oleju nie paliwa żeby kogoś nie zmyliło
    Tak, oczywiscie, Oleju - dzieki za sprostowanie.
    ASO mowie ze nie ma duzego problemu jak sie pomyli te filtry oleju, z ich doswiadcznie wieksze problemy sa jak sie zostawi stara uszczelka przy wyminie filtra.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    rafpra wiem że to czeski błąd ale oczywiście chodzi o filtr oleju nie paliwa żeby kogoś nie zmyliło

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    Jakbym słyszał kolegę z tym filtrem kilka lat temu .... To samo miał.

    Zostaw komentarz:


  • rafpra
    odpowiedział(a)
    U mnie okazało się ze po wymianie rozrządu został założony zły filtr paliwa W 712/93 a do CAXA po 07/10 powinien być W 712/94 (numery z katalogu MANN).
    Objawy są takie ze ciśnienie oleju na złym filtrze jest mniejsze i wtedy występują problemy ze sterowaniem wariatorem.
    Sprawa pewnie znana ale pisze na wszelki wypadek żeby uważać na to że do CAXA są dwa typu filtrów zależnie od rocznika.
    Po wymianie filtra mam teraz błąd P000A, czyli mała poprawa, wariator się kręci, ale reaguje zbyt wolno na sterowanie z silnika.
    Tak że dalej sprawdzam co dzieje się z ciśnieniem oleju, jak się sprawa skończy to napisze dalej.
    Pozdrawiam.
    Rafal

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    Jak planowałem jestem po wymianie w kompletnego zestawu łańcucha ( OEM) w moim Superbie 2FL Stan łańcucha i reszty był już zły. Auto dopiero odebrane od razu była płukanka nowy olej. Teraz jestem o wiele spokojniejszy.

    Zostaw komentarz:


  • rafpra
    odpowiedział(a)
    Dzień Dobry,

    Ciąg dalszy mojej historii z wymianą rozrządu w CAXA 2011, 166 tys km przebiegu:
    1. Błąd P0009 i decyzja o wyminie rozrządu.
    2. Rozrząd zmieniony na FAI TCK87LVVT - wersja poprawiona.
    3. Auto pracuje poprawnie, przyspiesza płynnie,ale po paru km pojawia się check engineene - Błąd P0010.
    4. Sprawdzone napięcie na zaworze zmiennych faz rozrządu N205 jest około 12V
    5. N205 wymienny na nowy, P0010 skasowany, VCDS pokazuje ze na obrotach jałowych kat na walku jest od 0 do 3 stopni
    6. P0010 pojawia się znowu po krótkiej jeździe testowej.

    Czy macie może doświadczenie z tym P0010 ?
    Co sprawdzać dalej ?
    Kanały olejowe do wariatora ?

    Dzięki za wszelkie porady.
    Rafał



    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    A ja okazyjnie kupiłem zestaw oryginalny i teraz szukam dobrego warsztatu na Katowice i okolice żeby wymienić. Przypomne mam superb 2 z 2014 i 160 tys na oryginalnym łańcuchu

    Zostaw komentarz:


  • rafpra
    odpowiedział(a)
    Rozumiem ze zamiennik musi byc z numer OEM 03C198229C, czyli z łańcuchem 132 ogniwa.
    Takie cos z FAI powinno byc dobre teraz:
    Zestaw łańcucha rozrządu FAI AUTOPARTS TCK87LVVT
    Dzieki
    RafaPra

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Większość poleca raczej oryginał, spotkałem się też z opiniami, że dobry jest zestaw od Fai ale wersja ponoć poprawiona. Ja jak bym miał drugi raz robić to u siebie to jednak chyba wybrałbym oryginał.

    Zostaw komentarz:


  • rafpra
    odpowiedział(a)
    Dzień Dobry,
    Wygląda że muszę również wymienić rozrząd - (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2011 r., 165 tys. km przebiegu ).
    Objawy mam takie: błąd P009, czasami krótkie grzechotanie po zimnym stracie, delikatne falowanie silnika przy przyspieszaniu.

    Opcje na wymianę całego zestawu na ta chwile są takie:
    1) ASO: komplet VW 03C 198 229 C za 2300PLN + śrubki + robota ASO , czyli koszt powyżej 4000 PLN.
    2) HEPU komplet zamiennik HEPU 216010CA, kosz w warsztacie całości 1800 PLN

    Czy ma ktoś doświadczenie z tym zamiennikiem lub innym ? czy raczej polecacie tutaj VW oryginalny komplet ?
    pozdrawiam
    RafPra


    Zostaw komentarz:


  • jkulbat
    odpowiedział(a)
    witam jestem po wymianie rozrządu. Najnowsza zmodyfikowana wersja. Na pytanie mechanika czy łańcuch był wyciągniety odpowiedział że porównywał stary z nowym i na długość były jednakowe. Natomiast napinacz był w maksymalnym ustawieniu i ślizgi były trochę przetarte. Mam pytanie czy nowy poprawiony łańcuch jest dłuższy od tego który był oryginalnie zamontowany? Czytałem że nowy ma 2 ogniwa więcej. Jakby był dłuższy to ten stary by był nieźle rozciągniety. Może ktoś mnie oświecić w tym temacie. Może to było gdzieś napisane ale jak szukam to jest komunikat że forum w trakcie odbudowy wyszukiwarka nie działa

    Zostaw komentarz:


  • jkulbat
    odpowiedział(a)
    Witam. Mam chyba również problem z rozrządem. W szczególności objawia się po kilkudniowym postoju i najczęściej latem tak jakby olej zupełnie spłynął. Zastosowałem kiedyś olej Ravenol VSW 0W30 i było jeszcze gorzej. Obecnie jeżdżę na LM Top tec 4200 5W30 i hałas też się pojawia ale w mniejszym stopniu. Samochód ma 87 tys. przebiegu. Jak mam tylko kilkudniowe przerwy lub z dnia na dzień to jest półsekundowe zachrobotanie. Przedwczoraj go kontrolnie odpaliłem w garażu pochodził minutę Natomiast dzisiaj odpaliłem to hałas trwał dłużej. Czy ktoś może posłuchać nagrania i powiedzieć z Waszego doświadczenia czy to jest hałas rozciągniętego łańcucha?


    Ostatnio edytowany przez jkulbat; 9993185.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    U mnie miska była zdejmowana właśnie z powodu wymiany koła na wale - koło jest w komplecie C. Też nie trzeba było wymieniać napędu pompy olejowej.

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Jeżeli będziesz wymieniał zębatkę na wale to trzeba ściągnąć miskę lub kombinować aby zrzucić łańcuch pompy oleju.

    Wysłane przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • bibop
    odpowiedział(a)
    Czy jak się wymienia rozrząd na zestaw C gdzie nie potrzeba wymieniać napędu pompy oleju to trzeba zdejmować miskę czy nie trzeba?

    Zostaw komentarz:


  • jkulbat
    odpowiedział(a)
    Cześć

    Witam wszystkich. Jaki był koszt wymiany? Czy zamienniki czy oryginał?

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Jestem po wymianie rozrządu na zestaw z lit."C". Łańcuch nie był napięty, wariator miałem B, napinacz AH. Po wymianie łańcuch jest napięty jak struna.

    Zostaw komentarz:


  • devilne
    odpowiedział(a)
    Ja nie mam czegoś takiego jak phase position, można to znaleść pod inną nazwą?

    Zostaw komentarz:


  • kali_sw
    odpowiedział(a)
    odnośnie filmiku z ostatniego postu - u mnie korekcja kąta dochodziła do 5 stopni, niestety dopóki nic się nie działo to nie sprawdzałem, czy faktycznie to z czasem rośnie

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Znalazłem coś takiego odnośnie sprawdzenia stanu rozrządu przy pomocy VCDS na pracującym, rozgrzanym silniku. Sprawdzałem u siebie, ale nie było opcji pokazanej na filmie, może z powodu starej wersji VCDS (10.64), a może z powodu sterowników. Może ktoś spróbuje sprawdzić u siebie. Im kąt bliższy 0 tym lepszy stan rozrządu. Autor podaje przedziały liczbowe wskazujące na konieczność wymiany rozrządu.

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Ja u siebie wraz z zestawem naprawczym wymieniłem jeszcze uszczelkę pokrywy 03C109287G, uszczelniacz wału 038103085E i śruby N91197001, N90256202, N91048601. Nie pamiętam czy te śruby wchodzą w skład zestawu czy nie. Ja swój kupowałem przez internet i był z uszczelkami i tymi śrubami.
    ​​​​Uszczelniacz wału jest w obudowie rozrządu i warto go za jednym razem wymienić.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Dzięki, zatem filtr oleju zostaje jak dotychczas z lit.J. Do zestawu naprawczego mam dołożony uszczelniacz wału 038103085E. Czy ten uszczelniacz też wymienialiście, bo chyba on jest zamontowany po przeciwnej stronie silnika ? Wymieniać zatem, czy jeśli nie cieknie ten fabryczny to lepiej go nie ruszać?

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    Jestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
    Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
    Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?
    Filtr stosujesz taki jaki masz teraz chyba, że wymieniasz pokrywę (wraz z mocowaniem filtra).
    W Twoim przypadku nie trzeba zmieniać łańcucha ale przy tej robocie i tak warto go wymienić, bo może się okazać że też jest wyciągnięty. Ja nie zmieniałem (przebieg był ~120k chyba, teraz 180k).

    Zostaw komentarz:

Pracuję...